CONFERINŢA DE PRESĂ A PRIMARULUI MUNICIPIULUI LUGOJ

16 iunie 2015

 

podul de fier lugoj si strazile orasuluiÎn deschiderea conferinţei de presă, primarul Francisc Boldea a anunţat că a fost semnat un contract cu Ministerul Dezvoltării privind o sumă restantă de 26.600 lei pentru modernizarea reţelei de drumuri din municipiu.

 

 

În continuare şeful executivului s-a referit la şedinţa Comisiei de circulaţie din municipiu unde au fost discutate o serie de aspecte importante pentru oraş. Astfel, s-a stabilit că pe cele două părţi ale canalului care desparte strada Iuliu Maniu se va circula în sens unic. S-a stabilit, de asemenea, ca pe Aleea Brazilor să se circule în sens unic pentru fluidizarea traficului. S-a dezbătut şi ideea înfinţării de sensuri unice pe străzile Cernei şi Traian Grozăvescu, dar nu s-a luat nicio decizie în acest sens, urmând ca în continuare să fie identificată cea mai bună variantă de direcţionare a circulaţiei pe cele două străzi.

Primarul municipiului Lugoj a prezentat un plan de urbanism zonal privind viitorul magazin care va fi realizat în Lugoj de firma Kaufland şi care se va întinde pe o suprafaţă de cca. 5.000 mp. Magazinul va dispune de o parcare proprie încăpătoare, iar accesul se va realiza pe două intrări, una pentru cumpărători şi una pentru aprovizionare. Pentru a se asigura accesul clienţilor dinspre oraş, pe strada Timişoarei în apropierea intrării către hipermarket, vor fi amenajate 3 benzi de circulaţie în direcţia Timişoara, una dintre ele fiind special realizată pentru acces. Toate cheltuielile privind lucrările drumurilor de acces vor fi suportate de către firma Kaufland.

 

Joi, 25 iunie va avea loc şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Lugoj. Până în prezent au fost stabilite 4 puncte pe ordinea de zi. Este vorba despre alocarea sumei de 10.000 de lei în vederea organizării în colaborare cu Asociaţia Rotaract a Festivalului Saltimbanciada, aprobarea acordării normei de hrană personalului în activitate din cadrul Direcţiei Poliţiei Locale, acordarea Distincţiei Cheia Oraşului domnului Ion Gangan, primarul oraşului înfrăţit Nisporeni (Republica Moldova) şi modificarea statului de funcţii la Şcoala de Arte Lugoj.

 

În continuare primarul municipiului Lugoj a informat că au fost primite şi repartizate cele 30 de coşuri de gunoi achiziționate de municipalitate. „La întâlnirea cu reprezentanţii Asociaţiilor de Proprietari am solicitat ca dânşii să stabilească unde este nevoie să fie amplasate noile coşuri de gunoi şi am repartizat în cartierul Micro 2 cinci coşuri, unul pe Aleea Pinilor, unul pe Aleea Brazilor şi 3 pe strada Olari, în cartierul Micro 1 două, pe spl. 1 Decembrie 1918 zece coşuri, în Micro 3, pe str. Ceahlăului două coşuri, pe strada Cernei patru coşuri şi în Cotu-Mic trei coşuri, patru fiind păstrate de rezervă pentru înlocuirea celor ce se vor deteriora în viitor. De asemenea, mai aşteptăm încă 20 de coşuri de gunoi”, a declarat şeful executivului.

 

Următorul subiect abordat de edilul şef a fost cel referitor la problemele privind alimentarea cu energie electrică a satului Măguri. „Am discutat cu reprezentanţii Enel despre situaţia tensiunii foarte reduse la reţeaua electrică din Măguri. În urma discuţiilor a fost identificată cauza acestei probleme ca fiind transformatorul de tensiune de 160 kva, a cărui capacitate va trebui mărită. Tot cu acest prilej am aflat că pe partea dreaptă a şoselei există o linie de 20 kv care alimentează localităţile Criciova şi Cireşu şi trece prin apropierea zonei rezidenţiale Măguri. Avem astfel posibilitatea să alimentăm cu costuri reduse printr-un transformator zona rezidenţială Măguri, având în vedere apropierea liniei de 20 kv”, a declarat primarul Francisc Boldea.

 

În data de 15 iunie a avut loc o şedinţă de executiv în care primarul municipiului a prezentat problemele identificate cu prilejul controlului efectuat în oraş în data de 13 iunie. „ Am solicitat remedierea urgentă a tuturor problemelor pe care le-am întâlnit pe teren. Este vorba de căderea unor guri de canal pe strada Cornet, o groapă pe strada Buziaşului la intrarea ITL datorată surpării terenului și cele două denivelări de pe strada Ţesătorilor care nu s-au remediat încă. Am constatat că în cartierul Micro 1 la centrala termică nu s-au încheiat încă lucrările pentru amenajarea parcării din interiorul acesteia. Au rămas căteva detalii care trebuie puse la punct și, odată cu realizarea parcării sperăm să înlăturăm definitiv posibilitatea acumulării de deșeuri în acel spațiu. Am cerut firmei Meridian 22 să intervină într-una din nopţi cu întreruperea furnizării apei la branşarea fiecărui bloc din cartierul Micro 1 la reţeaua nouă”, a declarat şeful executivului.

 

În prezent se execută lucrări în municipiu în 16 puncte. Se lucrează pe străzile Smârdan, Vlahuţă, Teiului şi V. Alecsandri la montarea de borduri şi pregătirea acestora, astfel încât în cursul săptămânii viitoare să poată începe lucrările de asfaltare. De săptămâna viitoare va demara dalarea trotuarelor pe ambele părţi ale străzii Oltului. S-a încheiat montarea bordurilor pe strada Anişoara Odeanu urmând să înceapă dalarea trotuarelor. În prezent se dalează porţiunea de trotuar dintre Hotel Dacia şi Bancpost. „Pentru a rezolva problemele de pe străzile Vlad Ţepeş şi Panselelor avem în vedere blocarea străzii Vlad Ţepeş cca. o săptămână cât vor dura lucrările de reabilitare. Lucrarea este inclusă în programul de asfaltări şi solicităm înţelegere din partea cetăţenilor. Avem în vedere şi rezolvarea în paralel a problemelor din sensul giratoriu de sub pasajul din strada Buziaşului”, a declarat edilul şef.

 

În ultima parte a conferinţei de presă, şeful executivului a prezentat pe scurt o serie de ştiri edilitare.
• Municipalitatea va demara achiziţia privind lucrările de construcţie ale toboganului din Ştrand, investiţie pentru care proiectul este deja realizat.
• Se va finaliza proiectarea şi va fi demarată achiziţia pentru execuţia lucrărilor de reabilitare a Cazarmei de pe strada Banatului, nr.8.
• Până în prezent Poliţia Locală a inventariat cca. 2.000 de locuri de parcare în cartierele oraşului şi această activitate se află în curs, astfel încât municipalitatea speră să poată fi identificate în total cca. 2.500 de locuri pentru viitoarele parcări de reşedinţă.
• În data de 16 iunie, la orele 10.00 a avut loc la sediul primăriei şedinţa operativă privind organizarea Sărbătorii Berii, manifestare care se va desfăşura în municipiu în perioada 19-21 iunie.