Nu există înjurătură destul de puternică ca răspuns la mizeria, jaful şi hoția pe care le-ați instaurat prin lege

CEREM NATIONALIZAREA TUTUROR RESURSELOR NATURALE ALE ROMANIEI ! 

Initiativa Legislativa care are nevoie de 500.000 de semnaturi - Semneaza si tu !

Companiile multinaționale sifonează profitul și statul român nu ia nicio măsură. Mai mult politicienii români devin complici la hoție și poporul suferă și majoritatea trăiesc în sărăcie. 

Danemarca a luat Măsuri prin care nu se mai pot SIFONA PROFITURILE

"Inelul-Protector" pentru impozitare și gestionarea pierderilor

Ca principiu general, cheltuielile și pierderile fiscale aferente tranzacțiilor care nu au legătură cu petrolul și gazele daneze E & P nu pot fi compensate cu venituri impozabile legate de petrol și gaze, nici în scopuri fiscale (capitolul 2) ).

De exemplu, cheltuielile de finanțare sunt deductibile în raport cu veniturile aferente petrolului și a gazului numai în măsura în care încasările din împrumut au fost utilizate într-o afacere cu petrol și gaze.

Capitolul 2 pierderile pot fi, totuși, compensate cu veniturile obișnuite ale întreprinderilor (venituri care nu sunt acoperite de legea fiscală privind hidrocarburile), dar acest lucru nu se aplică invers.

Începând cu 1 ianuarie 2014, nu există niciun câmp izolat de "inelul-protector". Aceasta înseamnă că pierderile fiscale dintr-un câmp pot fi compensate cu cele de pe un câmp profitabil. Toate câmpurile sunt impozitate în comun, iar venitul impozabil este construit pe bază agregată.

 

Costurile de dezmembrare a câmpurilor petroliere și de gaze

Cheltuielile legate de închiderea unui teren sunt deductibile din impozit în temeiul capitolelor 2 și 3A. Societățile și persoanele impozitate în conformitate cu capitolul 3A pot primi o restituire a impozitului egală cu valoarea fiscală a pierderilor fiscale rămase la momentul închiderii unei afaceri cu hidrocarburi daneze. Rambursarea este limitată la impozitele pe hidrocarburi plătite.

Cheltuielile sunt deductibile atunci când au fost suportate. Prevederile pentru costurile de dezmembrare nu sunt deductibile.

 

Impozitarea comună obligatorie

Companiile daneze, sucursalele companiilor străine și proprietățile imobiliare din Danemarca care aparțin aceluiași grup corporativ sunt supuse impozitării comune obligatorii. Impozitarea comună obligatorie se aplică și în cazul în care un grup are două entități în Danemarca implicate în activități de hidrocarburi.

 

Moneda funcțională

Cu condiția îndeplinirii anumitor cerințe, contribuabilii își pot calcula venitul impozabil prin referire la o monedă funcțională (adică o altă monedă decât coroana daneză). Alegerile trebuie efectuate înainte de începerea anului de venit fiscal.

 

Transfer de prețuri

Tranzacțiile dintre entitățile afiliate trebuie determinate în condiții de concurență. În plus, companiile daneze și PE danez trebuie să raporteze informații sumare despre tranzacțiile cu companiile afiliate la depunerea declarațiilor lor fiscale.

Legislația fiscală daneză impune entităților să pregătească și să mențină documentația scrisă privind prețurile de transfer pentru tranzacțiile care nu sunt considerate nesemnificative. Documentația nu trebuie în mod obișnuit să fie depusă la autoritățile fiscale, dar la cerere trebuie depusă în termen de 60 de zile. Pentru anii de venit care încep la 2 aprilie 2006 sau după această dată, întreprinderile pot fi amendate dacă nu au întocmit nicio documentație privind prețul de transfer sau dacă documentația pregătită este considerată insuficientă ca urmare a unei neglijențe grave sau a unei omisiuni deliberate.

Amenda pentru neîndeplinirea documentației privind prețurile de transfer satisfăcătoare reprezintă o sumă maximă de 250.000 DKK pe an pe entitate (n.red. aprox. 2 milioane de euro 1 DKK = 0,1348 euro) pentru o perioadă de până la cinci ani plus 10% din creșterea veniturilor realizată de autoritățile fiscale. Suma de bază poate fi redusă la 125 000 DKK (n.red. aprox. 1 milion de euro) dacă documentația adecvată privind prețul de transfer este depusă ulterior.

Amenzile pot fi impuse pentru fiecare an de venituri pentru care nu este depusă nicio documentație de prețuri de transfer satisfăcătoare. În plus, companiile pot fi amendate dacă dezvăluie informații incorecte sau înșelătoare care trebuie utilizate în evaluarea de către autoritățile fiscale a faptului dacă societatea este supusă obligației de documentare.

Cerințele de documentare pentru întreprinderile mici și mijlocii se aplică exclusiv tranzacțiilor cu entități afiliate în țări care nu fac obiectul unui tratat care nu sunt membre ale Uniunii Europene (UE) sau ale Spațiului Economic European (SEE). Pentru a se califica drept o întreprindere mică sau mijlocie, companiile trebuie să îndeplinească următoarele condiții: 

• Trebuie să aibă mai puțin de 250 de angajați 

• Trebuie să aibă un total de bilanț anual mai mic de 125 milioane DKK sau venituri anuale mai mici de 250 milioane DKK

Sumele de mai sus sunt calculate pe bază consolidată (adică trebuie luate în considerare toate societățile din grup).

Danemarca - Taxarea Extracției de Petrol și de Gaze - Întrebări și Răspunsuri

Întrebarea 35. Care este regimul fiscal aplicabil activităților de explorare, producție, transport, marketing și distribuție a petrolului? Ce organ guvernamental deține autoritatea fiscală?

Regimul fiscal aplicabil industriei petrolifere constă într-un impozit pe profit (Legea impozitului pe profit), perceput asupra veniturilor societății licențiate, precum și o taxă pe hidrocarburi (Legea impozitului pe hidrocarburi), percepută pentru veniturile obținute din activitățile desfășurate în temeiul Legea privind subsolul și alte activități în combinație cu acestea.

Normele de impozitare aplicabile sectorului din amonte au fost modificate de la 1 ianuarie 2004 și se aplică pentru noua concesie unică a DUC și pentru licențele acordate după data efectivă. Alți concesionari pot, dacă doresc acest lucru, să se supună noului regim de impozitare.

În regimul de impozitare, impozitele pe hidrocarburi și societățile comerciale, ambele calculate pe baza veniturilor, sunt de 52% (sub rezerva anumitor principii de calcul obligatorii în ceea ce privește venitul aplicabil) și, respectiv, de 25%.

Ministrul fiscalității are responsabilitatea generală pentru impozitare. Cu toate acestea, Administrația Fiscală Centrală este responsabilă pentru administrarea și colectarea impozitelor corporative, precum și a taxelor pe hidrocarburi.

Întrebarea 13. Are guvernul dreptul de a participa la o licență? Dacă da, există un interes maxim pe care îl poate obține și există cerințe obligatorii de transport pentru interesul său? Ce mecanism de recuperare a costurilor există pentru a recupera o astfel de transportare? Are guvernul dreptul de a participa la operarea unei licențe?

Începând cu anul 2005, statul danez a devenit un participant obligatoriu la orice licențe noi acordate în temeiul Legii subsolului cu o participație de 20% deținută prin Fondul Danez pentru Marea Nordului. 

 

Fondul este responsabil pentru participarea statului la toate noile licențe, care acoperă licențele pentru uși deschise, precum și licențele acordate în legătură cu rundele de licențiere. 

Fondul acoperă costurile și primește venituri din licențe noi. Cu toate acestea, fondul nu are dreptul de a participa la exploatarea unei licențe și nu este "transportat" în faza de explorare. 

Fondul funcționează numai în Danemarca, unde licențele sunt supuse legislației daneze privind siguranța, mediul, drepturile angajaților și anticorupția. 

 

În mai 2014, Parlamentul a adoptat un act privind ajustările structurii fondului, schimbând fondul de la o autoritate publică din cadrul Ministerului Afacerilor și Creșterii către o companie Independentă de stat cu propriul consiliu de administrație. 

 

Un obiectiv major al restructurării este consolidarea capacității Fondului de a lua decizii de afaceri.

Întrebarea 14. Dacă se plătesc redevențe, care sunt ratele redevențelor? Sunt fixate? Diferă între producția pe uscat și cea offshore? În afară de taxă, există și alte plăți datorate guvernului? Există măsuri de stabilizare fiscală în vigoare?

În conformitate cu Legea privind subsolul se poate prevedea într-o licență că titularul licenței va plăti o taxă periodică în funcție de mărimea zonei acoperite de licență (suprafață de închiriere) sau o taxă asupra volumului de materii prime produse (redevență) . În plus, licența poate prevedea că o parte din profitul din activitățile acoperite de licență se plătește statului. 

 

Licențele mai recente nu prevăd plăți ale redevențelor, dar statul deține o licență de 20% prin participarea la licență de către Fondul Danez pentru Marea Nordului. 

 

Mai mult, o taxă unică trebuie plătită la DEA atât la depunerea cererii, cât și la eliberarea licenței.

În Danemarca, măsurile de stabilizare fiscală se aplică DUC, dar ceilalți licențiatori nu sunt supuși niciunei protecții în acest sens.

Sursa - fluierul.ro